Musikhold 6-10 år

• 8-12 børn på holdet
  • For børn i 0.-2. klasse
  • En fast ugentlig undervisningstid
  • Der er pt. hold på Farsø Skole, Skørbæk-Ejdrup Friskole, Aalestrup Skole og Aars Skole.

På dette hold går vi på opdagelse i musiklokalets instrumenter. Vi spiller blandt andet på småinstrumenter (rørtrommer, rytmepinde, rasleæg, triangler, klokkespil og xylofoner), hvor vi træner rytmer og små melodier - men vi prøver også kræfter med trommesæt, mikrofonsang, keyboards og måske guitar og ukulele, så vi kan lave vores eget band.

Vi synger, laver bodypercussion og bevæger os til musik, og vi lærer også om noder og musikteori på en sjov og legende måde.

Undervisningen foregår tidligt på eftermiddagen, og så vidt det er muligt på de skoler, hvor tilslutningen er stor nok, så hold jer ikke tilbage med at melde jer til.

Se vores priser her

Minimusik - mit første instrument

Kunne du godt tænke dig at lære at spille på et instrument - men ved du ikke helt hvilket instrument det skal være?

• 6-8 børn på holdet
  • For børn i indskolingen
  • En fast ugentlig undervisningstid
  • Der er pt. hold på Aalestrup Skole, Skørbæk-Ejdrup Friskole og Aars Skole.

På dette hold dykker vi i løbet af året ned i forskellige instrumenter, og vi har tid og plads til at fordybe os. Vi bruger det, vi har lært på instrumenterne, så vi kan lave vores eget band/orkester.

Vi synger, bevæger os til musik og træner rytmer ved hjælp af bodypercussion og congas, shakere og andre percussioninstrumenter.
Vi lærer også om noder og musikteori på en sjov og legende måde.

Minirock fra 3. klasse

• 6-12 børn på holdet
  • For børn fra 3. klasse
  • En fast ugentlig undervisningstid
  • Der er pt. hold på Farsø Skole og Skørbæk-Ejdrup Friskole.

Minirock har fokus på sammenspil, musikforståelse og gode, fælles musikoplevelser.

Der bliver mulighed for at prøve at spille på forskellige rytmiske instrumenter og synge i mikrofon. Undervisningens indhold varierer alt efter holdets deltagere, og eleverne er i høj grad med til selv at vælge, hvilke instrumenter, de vil spille på og hvilke sange, de har lyst til at spille.

Så har du lyst til at fordybe dig på et bestemt instrument eller sang, er der mulighed for det på dette hold. Du kan også kombinere holdet her med soloundervisning.

Det hele blander vi med sang, leg, bevægelse, bodypercussion og musikteori/nodelære.

Der kan oprettes hold andre steder i Vesthimmerland, hvis der er interesse for det. Holdet oprettes ved 4-6 elever.

Se vores priser her