Sang og kor

Om sang-undervisningen

Ene-undervisning

• 20 eller 30 minutters undervisning om ugen.
  • En fast ugentlig undervisningstid.
  • 40 minutters undervisning for de øvede.

Se vores priser her

Sangundervisning

Sang

I sangundervisningen arbejder vi med at åbne klangen på din stemme, så du mærker, at krop og stemme hænger sammen. Vi arbejder med fysiske øvelser, og du lærer at varme din stemme op via øvelser.

Vi tager udgangspunkt i sange, som du har lyst til at synge og du lærer at arbejde med udtale, klang, sangteknik og musikalsk fortolkning af de sange vi vælger.

Der undervises i solosang i ALFA, Vesthimmerlands Musikhus.

Se vores priser her

TILMELD DIG HER

Skolekor

Har du lyst til at være med i et skolekor?

Kulturskolen samarbejder med folkeskolerne omkring kortilbud. Vi har pt. børnekor på Aars skole, Aalestrup skole, Farsø Skole og Gedsted skole.

En gang om året deltager korene i en kor-dag, som arrangeres af Kulturskolen i samarbejde med skolekorlederne og Vesthimmerlands Musikhus, ALFA. Derudover optræder korene ved Kulturskolens jule- og forårskoncerter, samt lokale arrangementer som varierer fra skole til skole.

Det er gratis at gå til kor.

TILMELD DIG HER

For borgere med KOL, astma eller anden lungesygdom

Korsang er god gymnastik for dine lunger, da det er med til at træne og forbedre kontrollen over vejrtrækningen. Mange oplever, at det at synge letter vejrtrækningen og hjælper på at udnytte den lungefunktion, man har. Timerne vil bestå af opvarmning, vejr-trækningsøvelser, lidt stemmetræning og selvfølgelig en masse sang. Repertoiret bliver som udgangspunkt danske sange, viser, populærmusik og ellers det, som vi sammen vælger at synge.
Du behøver ikke at have erfaring med at synge. Vi går ikke op i skønsang, men derimod det skønne i at synge sammen, glæden, energien og følelsen af samhørighed ved at synge sammen med andre.

Hvor og hvornår

FARSØ:
Mandag kl. 12.30 - 14.00 inkl. kaffepause.
Vi synger i Farsø Sognegård, Søvej 3, 9640 Farsø.
Opstart mandag d. 11 september.

AARS:
Tirsdag formiddag kl. 10.15 - 11.45 inkl. kaffepause.
Vi synger i ALFA, Vesthimmerlands Musikhus, Jyllandsgade 54, 9600 Aars.

Opstart tirsdag d. 30. januar 2024.

12 gange pr. halvår.

Pris pr. halvår er 380 kr.

TILMELD DIG

Fjordlyd

Er du omkring 15-20 år og elsker at synge? Vil du være med i den hyggeligste vokalgruppe og synge sammen hver mandag kl 17-19?

Send en mail til helenemarieaaboe@gmail.com