KOL-kor

Publiceret 05-09-2022

Lever du med en lungesygdom - kom og vær med til korsang!

Man skulle tro, at hoste, stakåndethed og åndedrætsbesvær er en hindring for sang, men faktisk kan det at synge være en vej til et bedre åndedræt. Forskning har vist, at sang har flere gavnlige effekter bl.a. hos KOL-patienter. Der er gennem de seneste år dukket flere og flere såkaldte “lungekor” op rundt omkring i landet, og nu er det tid til et lignende kor i Vesthimmerland.

Du kan stadig nå at være med!
Mandag d. 12. september startede der et nyt kor for borgere med KOL og andre lungesygdomme. Det foregår i Farsø Sognegård. Kortimerne består af let opvarmning, vejrtrækningsøvelser, lidt stemmetræning og selvfølgelig en masse sang.

Tilmelding til koret foregår via Kulturskolen Vesthimmerland. Kontakt os gerne på kulturskolen@vesthimmerland.dk eller 99668825, man-ons 9-12.

Du behøver ikke at have erfaring med at synge. Vi går ikke op i skønsang, men derimod det skønne i at synge sammen: glæden, energien og følelsen af samhørighed.

Læs mere og tilmeld dig her